На сторінках, пропонованих пошуковими видачами, часто можна побачити своєрідні анонси, які допомагають сформувати уявлення про вміст ще до переходу за посиланням. Саме такі текстові елементи називаються сніпетами. Даний термін перекладається з англійської як «фрагмент» або «уривок». Сніпет — це скорочений опис веб-ресурсу або окремої його сторінки.
Важливо не тільки розуміти, що таке сніпет сайту, але і знати, в чому полягає його значення з точки зору пошукового просування. За статистикою, правильне формування цього фрагмента істотно підвищує шанси переходу користувачів на сайт (60% людей відмовляться від переходу за посиланням пошукової видачі, якщо сніпет складений некоректно). Розглянемо структуру даного компонента видачею пошукових систем, а також визначимося, як правильно його складати і оптимізувати.
З чого складається сніпет?
Уже на початкових етапах, коли визначаєтесь, як створити сайт, слід продумати особливості пошукового просування і відштовхуючись від цього формувати контент. Кожен сніпет містить такі структурні елементи:
- title (тайтл) — заголовок може формуватися не тільки з title, але і з h1 і h2, при цьому до заголовку буде підтягуватися текст, який відповідає запиту в пошуковій системі;
- URL-адресу — адресу, за якою можна перейти на сторінку;
- meta description (дескріпшн) — текстовий опис.
Сніпет гугл передбачає, що ключові запити будуть виділятися жирним шрифтом. Крім цього, можливі додаткові елементи, наприклад, зображення, розцінки або лінки для швидкого переходу.
Як пошукові системи формують сніпети?
Варто враховувати, що формування даних складових, які представлені в ведучих пошукових систем, здійснюється автоматично. Пошукові системи проводять аналіз вмісту і мікророзмітки, після чого створюють структурні елементи. Крім того, роботи беруть до уваги додаткові джерела даних про веб-ресурсі, зокрема, зовнішні посилання і інформацію з каталогів, інтернет-магазинів.
Примітно, що раніше в сніпетах враховувались виключно описи сторінок, однак тепер пошукові роботи почали ігнорувати базові теги. Також перед пошуковими системами стоїть завдання зробити дані структури максимально зручними для користувачів, тому при формуванні системи керуються особливими алгоритмами, які дозволяють прибрати неякісний контент і підібрати максимально релевантний.
Як правильно скласти сніпет для Google?
Ключове завдання — коректно скласти метатеги, які включає сніпет. Google в першу чергу враховує тайтл і дескріпшн, при цьому варто звернути увагу на такі нюанси:
- довжина title може становити до 80 символів;
- довжину description варто обмежити 270 літерами;
- щоб залучити користувачів, можна включити в опис спеціальні символи;
- основні ключі повинні бути в першій частині опису і заголовка;
- слід зробити релевантне опис, який коротко розповість про вміст сторінки;
- додатковим плюсом будуть швидкі посилання, які, за офіційною заявою представників Google, будуть показані, якщо виявляться корисними;
- потрібно коректно налаштувати хлібні крихти (елементи навігації), дерево розділів і забезпечити відповідність текстів посилань і title, в цьому випадку велика ймовірність, що в сніпеті з’явиться навігаційний ланцюжок.
З огляду на те, що формування фрагментів відбувається в автоматичному режимі, не можна отримати стовідсоткову впевненість в тому, що той чи інший елемент буде в підсумку відображений. Однак правильна настройка навігації, описів, заголовків і структури допоможе досягненню результату.
Є рекомендація SEO-фахівців, згідно з якою в першому реченні опису необхідно зробити пряме входження ключових слів, а в другому застосовувати словоформи.
Як створювати ефективні сніпети для різних видів бізнесу?
Немає універсальної формули, що дозволяє створити ефективний сніпет для різних бізнес-тематик. Даний компонент пошукової видачі повинен бути спрямований на конкретну цільову аудиторію, яка буде залежати від специфіки інтернет-ресурсу. Наприклад, варіант для інтернет-магазину буде істотно відрізнятися від пропозиції для блогу. Розглянемо особливості сніпетів в різних тематиках.
Для інтернет-магазинів
Так як інтернет-магазини націлені на продаж товарів, слід створити комфортні для потенційних покупців умови. Зокрема, важливі такі моменти:
- вартість — так як користувачі шукають в мережі максимально вигідні пропозиції і порівнюють різні ресурси, перевагою стане розміщення інформації про ціну безпосередньо у видачі пошукової системи, тому що завдяки цьому рішення про покупку може бути прийнято набагато оперативніше;
- контакти — наявність номера телефону допоможе швидко зв’язатися з менеджерами і уточнити всі важливі деталі;
- хлібні крихти — відображення у видачі розділів дозволяє отримати більш детальну інформацію про особливості магазину;
- відгуки — якщо вмонтувати в сайт модуль для голосування, у видачі будуть відображатися рейтинг і фідбек покупців, завдяки чому підвищиться увага користувачів;
- актуальні пропозиції — є спеціальні інструменти, завдяки яким після сканування на сайті буде відображатися додаткова інформація;
- пошук — користувачі заощадять час, коли шукають конкретний товар, проте немає конкретних алгоритмів по налаштуванню даної опції;
- відео — візуальний контент завжди звертає на себе увагу (наприклад, відеоогляди), реалізувати відеосніпет можливо за допомогою каналу на YouTube.
Також необхідною буде інформація про наявність, так користувачі зможуть швидше визначатися з покупкою.
Для сайтів B2B
Продаючи в сфері «бізнес для бізнесу», слід створювати конкурентоспроможні пропозиції, які спонукають до конкретних дій. У цьому допоможуть наступні елементи:
- затягають заклики — варто скористатися різними способами залучення користувачів, наприклад, інформувати про спеціальні пропозиції, знижки, акції і використовувати відповідні дієслова («Замов», «Отримай знижку» і т.д.);
- швидкі посилання — розібратися в структурі і виборі послуг інтернет-ресурсу, ще перебуваючи на сторінці пошукової видачі, можна завдяки швидким посиланнях, також вони допоможуть сформувати позитивну репутацію.
Головний акцент слід робити на перевагах, що відрізняють сайт з веб-ресурсів конкурентів.
Для блогів
Актуальність інформації — основний момент, що допомагає зацікавити користувачів в контекстних проектах. Ефективний сніпет в цьому випадку повинен містити таку інформацію:
- мікророзмітки — структуровані описи будуть краще сприйматися;
- фото — якщо в пошуковій видачі є візуальна складова, шанси переходу на сторінку автоматично підвищуються;
- дату — користувачам важливо знати, що на сайті постійно з’являються оновлення і завжди є свіжий контент.
Креативність, вміння виділитися серед конкурентів і надати унікальне наповнення інтернет-ресурсу — важливі складові грамотно складеного сніпета для блогів.
Як можна поліпшити сніпет?
Існують фактори впливу на вміст сніпета, завдяки яким веб-ресурс, відображений у видачі пошукової системи, буде більш привабливий для користувачів. Щоб вплинути на сніпет сайту, використовуйте такі можливості:
- зареєструйтеся в опорних каталогах — реєстрація Open Directory Project на даний момент вважається перспективним рішенням;
- сформуйте унікальний Title — крім унікальності, заголовок також повинен характеризуватися інформативністю і описувати вміст інтернет-сторінки;
- напишіть текст, що чіпляє — важливо, щоб опис вигідно відрізнялася від варіантів конкурентів.
Варто враховувати, що довжина сніпета (точніше, елемента description), яку буде видно у видачі Google, становить всього 160 символів. В цей ліміт необхідно вкластися, додаючи саму корисну інформацію.
Також, як говорилося раніше, можна застосовувати спеціальні символи, зокрема, знаки Юникоду (наприклад, іконку телефону), щоб посилання на сторінку стала більш помітною. Однак в цьому питанні важливо дотримуватися балансу, щоб спецсимволи не стали відволікаючим чинником. Крім цього, не варто додавати іконки, які не стосуються тематичної спрямованості сайту.
Як реалізувати розширені сніпети Google?
Розширений сніпет Google — безкоштовна можливість збільшити клікабельність і привабливість веб-ресурсу для потенційних клієнтів. Також завдяки таким оголошенням знижується кількість нецільових переходів, а сайт просувається в органічній видачі.
Реалізація розширених фрагментів можлива в трьох варіантах:
- текстом — в цьому випадку ви побачите у видачі уривок тексту (приблизно один абзац), що відповідає на конкретний пошуковий запит;
- списком — після запиту користувачі отримують певний алгоритм дій (наприклад, список фізичних вправ під час тренування);
- таблицею — подібні дані є особливо актуальними в рейтингах та іншому контенті, що має на увазі порівняльні характеристики.
Щоб посилання на веб-сторінку стала розширеним сніпетом, скористайтеся наступними рекомендаціями:
- застосовуйте візуальну інформацію — додавайте інфографіку, відео, анімації і фото (перевагою стане унікальний контент);
- додавайте FAQ-розділ — розділ з відповідями на типові запитання дозволяє давати чіткі вичерпні пояснення по запитам, які користувачі вводять в пошукачі;
- не нехтуйте форматуванням — читабельні сторінки, на основі яких формуватимуться розширені сніпети, повинні містити h2 і заголовки наступних рівнів (h3, h4);
- намагайтеся бути короткими — це особливо актуально для списків, які повинні представляти собою послідовності конкретних дій;
- давайте розгорнуті відповіді — в одній статті можна відповідати на кілька пов’язаних між собою питань, щоб підвищити шанси потрапляння в швидкі відповіді.
Не менш важливо проаналізувати опис конкурентів і поставити себе на місце представників вашої цільової аудиторії. Слід максимально сфокусуватися на тому, щоб надати корисну інформацію.
Сервіси для перевірки сніпетів
При оптимізації слід переконатися, що інформація буде коректно відображатися в пошукових ведучих. Щоб перевірити сніпет, можна скористатися спеціальними сервісами.
У перевірці та генерації допоможуть такі інструменти:
- Піксель Плюс — безкоштовний сервіс, завдяки якому можна здійснювати парсинг власних сторінок і сторінок конкурентів (не тільки з приводу сніпетів, а й по інших принципових для SEO-просування характеристикам);
- Топвізор — інструмент за символічну плату забезпечує якісну перевірку зі зніманням описів;
- MegaIndex — функціональний сервіс, що допомагає не тільки перевірити компоненти пошукових результатів, а й проаналізувати іншу інформацію;
- Saney — лаконічний інструмент, завдяки якому генеруються мікророзмітки для сніпета і хлібні крихти.
Сніпети є важливою складовою пошукового просування. Залучити трафік, збільшити рівень продажів і посилити позиціонування бренду — все це можна зробити за допомогою грамотного формулювання метатегів. Незважаючи на автоматичне формування пошуковими системами, на утримання фрагментів можна впливати.
Прагнучи топових позицій в пошукових результатах, важливо також працювати над змістом. Статистика показує, що більше шансів на переходи у сторінки, яка розміщена на четвертій позиції і має якісно складений сніпет, ніж у сторінки на першій позиції, але без хорошого опису. Крім цього, дані складові видачею пошукачів дозволяють відсіювати нецільову аудиторію і швидко давати уявлення про вміст сторінок.