Якщо домен це адреса інтернет-ресурсу, то піддомен — це складова домену, котрий має вищий рівень. Припустимо, якщо deltahost.ua — це домен, то посилання tools.deltahost.ua вже вважається піддоменом. Як правило, дана складова розміщується в доменній директорії, проте бувають випадки, коли компоненти прив’язані до різних директорій.
Після того як ми з’ясували, що таке піддомен, визначимося, в яких ситуаціях необхідно його створювати і як саме це зробити. Також вирішимо, яким чином створення субдомену впливає на просування в пошукових системах.
Коли необхідно створення піддомену?
Твердження, що на кожному сайті буде доцільно створювати піддомени, є помилковим. Існує конкретний список ознак того, що інтернет-ресурс потребує даний структурний елемент:
- розробка мобільної версії сайту — субдомен може стати розділом, який відображається при відвідуванні з мобільного пристрою, в цьому випадку він буде виглядати, наприклад, як mobile.назва-сайту.ua;
- наявність регіональних підрозділів — якщо специфіка контенту на ресурсі залежить від області або країни, є сенс зробити розгалуження за географічною ознакою (припустимо, kyiv.назва-сайту.ua);
- незв’язані тематики розділів — коли певні компоненти сайту складно логічно зв’язати (наприклад, в інтернет-магазині з’явився блог), посилання blog.назва-сайту.ua виглядала б цілком гармонійно;
- високий рівень конкуренції в тематиці — якщо в обраному сегменті інтернет-простору є безліч конкурентів, при просуванні може бути доцільним створення декількох сторінок з різними ключовими запитами;
- сильна розгалуженість структури — часто це стосується інтернет-магазинів, що продають товари в абсолютно різних тематиках, починаючи від продуктів харчування і закінчуючи медичною технікою.
Таким чином, субдомени — вимушений захід, який повинен відповідати специфіці і масштабам онлайн-проекту.
Чим корисна наявність піддоменів?
Альтернативою піддоменів є субдиректорія, тобто створення окремої папки. Втім, перший варіант має ряд переваг, які і стали визначальними при виборі:
- структурування — ви отримуєте окрему складову сайту, що відповідає за певну тематику;
- перерозподіл навантаження — часто виникає потреба у зменшенні навантаження на онлайн-ресурс, і це буде просто реалізувати, якщо розташувати субдомен на окремому хостинговому акаунті;
- можливість надати клієнтам ім’я для сайту — в деяких випадках на субдомені розташовується структурний підрозділ компанії, яке співпрацює з основним сайтом (тоді назва буде виглядати як ім’я-кліента.назва-сайту.ua).
Специфіка піддоменів передбачає, що вони не залежать від головних проектів в плані пошукового просування. Важливим є і те, що істотно підвищується рівень безпеки та залежності від зовнішніх чинників.
Як створити піддомен в панелі управління хостингом?
В цілому процес створення піддоменів включає два основних етапи:
- реєстрація;
- розміщення.
На етапі реєстрації слід проводити дії на тому сервері, який відноситься до основного домену. Досить просто зайти в особистий кабінет реєстратора, якщо не було заміни NS-серверів. Якщо ж заміна була, потрібно вводити дані на стороні фірми, яка є власником NS-серверів.
Стадія розміщення полягає в тому, щоб вказати для нового субдомена A-запис, що представляє хостинговий IP-адреса. Далі буде досить додати піддомен в панель управління.
Створення субдомена під силу навіть людині, яка не знайома з системним адмініструванням. Щоб зрозуміти, як створити піддомен на хостингу, досить зайти в панель управління і виконати нескладний алгоритм дій. Так, якщо у вас cPanel (більш докладно познайомитися з особливостями cPanel можна за посиланням), дотримуйтесь наступної інструкції:
- Зайдіть в розділ «Домени», в якому виберіть підрозділ «Піддомени».
- Введіть у відповідному вікні ім’я субдомена і визначитеся з доменом, до якого створюєте розділ.
- При цьому в автоматичному режимі буде прописаний корінь документа.
Для панелі управління ISPmanager даний процес буде дещо відрізнятися і залежати від того, в якій саме формі ви збираєтеся створити піддомен:
- самостійний домен — субдомен стане незалежним щодо основного домену та буде створюватися в розділі «WWW-домени», для цього потрібно вказати домен, а решта полів будуть заповнені автоматично;
- автопіддомени — опція стосується піддоменів, що створюються при основному домені, вона буде зручною, коли необхідно додати безліч розділів.
Незалежно від того, яку панель управління ви застосовуєте, внесенні зміни потрібно зберегти за допомогою відповідної кнопки. Варто враховувати, що після створення піддомену може знадобитися певний час на оновлення. За цей період інформація на DNS-серверах буде оновлюватися. Як правило, процес займає мінімум 15 хвилин і максимум 3 години.
Вивчаючи, як зробити піддомен на своєму сайті, слід розуміти, що доменні імена поділяються за рівнями. У формулі «піддомен.назва-сайту.домена-зона» є наступні складові:
- на першому рівні знаходиться «домена-зона»;
- «назва-сайту.домена-зона» — це домен другого рівня;
- «піддомен.назва-сайту.домена-зона» — піддомен третього рівня по відношенню до «назва-сайту.доменна-зона».
Таким чином, кожне доменне ім’я вважається Субдоменом щодо домену на попередньому рівні.
Як створення піддоменів впливає на пошукове просування сайту?
Створюючи субдомен, треба з’ясувати, які зміни відбудуться в плані розкрутки інтернет-ресурсу в сфері SEO. З точки зору пошукових систем піддомени вважаються незалежними сайтами. Таким чином, в цьому випадку втрачається прямий взаємозв’язок, коли просувається домен і піддомен.
Отже, в контексті пошукового просування субдоменов варто виділити наступні факти:
- ранжування кожного піддомену відбуватиметься окремо;
- семантичне ядро веб-сайту почне збільшуватися, так як в інтернеті в цілому розширюються ваші представництва;
- створення зовнішніх посилань на конкретний піддомен не матиме прямого взаємозв’язку з посиленням показників головного веб-ресурсу;
- Унікалізація контенту в разі наявності майже однакових товарів на основному і регіональному веб-представництвах не є обов’язковою.
Важливо, щоб на різних піддоменах не було схожої інформації, тому що наявність ідентичних копій сайту негативно впливає на SEO-просування. В іншому випадку ви ризикуєте нашкодити основного домену. Але це не означає, що для кожного з безлічі піддоменів треба створити повністю новий контент. Досить логічно поміняти інформацію, наприклад, додавши іншу вартість, відгуки покупців з обраного регіону, нові адреси і т.п.
Коли ви володієте інформацією щодо того, як зробити піддомен, варто вирішити, чи дійсно підходить такий варіант для вашого сайту. Так, якщо мова йде про інтернет-магазині або веб-ресурсі з великою кількістю регіональних або тематичних розділів, цей варіант стане дійсно доцільним. Але не менш поширеними є випадки, коли ускладнення структури не підходить, тоді більш логічним буде створити в межах онлайн-майданчики окремі розділи.