Щоб підібрати дата-центр під свій проект, треба знати, які параметри враховувати при пошуку. Спершу слід розуміти, для яких завдань ви хочете використовувати устаткування, яку кількість даних треба обробляти, і тільки після повного аналізу цієї інформації ви зможете прийняти правильне рішення.
Розглянемо основні критерії, які впливають на вибір дата-центру.
Стандарт Tier дата-центру
Одне з головних завдань при виборі дата-центру — це їх надійність. Основна сертифікація цього параметра (чи аптайму) — методологія Uptime Institute, згідно з якою всі дата-центри класифікуються на чотири так звані Tier-ранги. Незалежно від того, підбираєте ви дата-центр для себе або під клієнта, устаткування повинно мати такий сертифікат. Усі сертифіковані Uptime Institute Центри обробки даних розташовані в європейській частині Російської Федерації. Загалом їх 26. Єдиний великий російський Центр обробки даних, який має сертифікацію за максимальним стандартом TIER IV, розміщений у Саранську.
Класифікація дата-центрів:
- Tier 1. Система без резервування. Час річного простою — 28,8 години.
- Tier 2. Інженерна інфраструктура резервується не повністю, але оснащена допоміжними елементами енергопостачання та охолодження. Річний простій — 22,0 години.
- Tier 3. Дата-центр із кількома каналами розподілу живлення та охолодження. Річний простій — 1,6 години.
- Tier 4. ЦОД із системою подвійного резервування. Час річного простою — менше ніж 24 хвилини.
Параметри електричного постачання та системи охолодження дата-центру
Якщо конфігурація серверів для зберігання інформації нестандартна, цей пункт особливо важливий. Основна маса дата-центрів у світі не розраховані на GPU-сервери, тому якщо ваша конфігурація включає такі, поставтеся до цього з усією серйозністю.
Локація дата-центру
Як це банально не звучить, вибирайте локацію згідно з місцем розташування користувачів центру. Головне — де перебуває левова частка користувачів сервісу, а не розміщення вашого офісу.
Контакти керівництва й оперативність техпідтримки
Щоб заощадити свій час і гроші, краще заздалегідь протестувати техпідтримку й упевнитися в адекватності керівництва дата-центру. Можна випробувати співробітників, попросивши їх вирішити типове завдання, і подивитися на їхню реакцію. У разі «гальмування» з відповіддю або «переведення стрілок» на іншого фахівця варто замислитися, наскільки швидко вирішиться якась серйозна проблема в майбутньому без вашої фізичної присутності. Щодо контактів керівництва, то ви маєте розуміти, що без особи, що приймає рішення, узгодження будь-якого питання може затягтися на невизначений термін.
Європейські дата-центри
Якщо ви хочете співпрацювати з європейськими дата-центрами — доведеться запастися терпінням, адже їхня організація процесу роботи з огляду на менталітет дуже відрізняється від вітчизняних. Як правило, співробітники техпідтримки європейських центрів менш оперативні, оскільки в них існує поділ співробітників за рівнем завдань.
Найкращі дата-центри ― сукупність усіх вищевикладених параметрів. Сумнівно, що центр із дорогим устаткуванням, але проблемами з комунікацією або розташуванням буде найправильнішим вибором.