Онлайн-покупки, банківські транзакції і безліч інших операцій, пов’язаних з фінансами і введенням конфіденційної інформації, були б неможливі без захищеного протоколу. SSL-сертифікат — це найнадійніша гарантія безпеки обміну даними, наявність якої однаково вигідно і власникам, і відвідувачам сайту. Спробуємо розібратися, що представляють собою віртуальні цифрові підписи, для чого вони потрібні і як вибрати підходящий варіант.
SSL-сертифікат: гарантія безпеки і надійності веб-сайту
SSL-сертифікат (Secure Sockets Layer — англ. Рівень захищених сокетів) — протокол з набором криптографічних алгоритмів, що має на увазі більш безпечний зв’язок. Фактично такий сертифікат вважається унікальною цифровим підписом інтернет-ресурсу, офіційним підтвердженням безпеки встановленого з’єднання. Часто він видається провайдерами при оренді хостингу.
Візуально наявність даного сертифіката відображається на початку адресного рядка веб-майданчика у вигляді замку зеленого кольору (індикатора статусу) і абревіатури HTTPS. Такий значок замка створює позитивну репутацію сайту.
В SSL-протоколах міститься інформація про:
- доменному імені, на яке він оформлений;
- юридичну особу-власника;
- географічному положенні господаря (назви міста і країни);
- терміні дії;
- реквізитах постачальників сертифікатів.
Важливість цифрового підпису полягає в тому, що вона підтверджує приналежність домена конкретної компанії і законність використання секретного ключа.
Яку інформацію здатний захистити сертифікат?
Завдання SSL-сертифіката полягає в захисті конфіденційної інформації. Так, за допомогою протоколу можна убезпечити такі дані:
- номери банківських карт;
- контактну інформацію;
- особисті дані;
- інформацію для аутентифікації (логіни, паролі).
Таким чином, завдяки цифровому сертифікату ви захищаєте свій інтернет-ресурс від витоку даних і незаконного доступу зловмисників.
Принципи шифрування даних за допомогою сертифіката
Робота цифрового сертифіката надає два типи шифрування:
- симетричне — призначений для користувача браузер і сервер створюють угоду про симетричному ключі, завдяки якому інформація передається оперативно з мінімальними навантаженнями на обчислювальні системи;
- асиметричне — сервер і веб-браузер взаімоідентіфіціруются за допомогою закритого і відкритого ключів, далі встановлюючи безпечне з’єднання.
Основою SSL-шифрування є ключ, задіяний в трьох варіантах:
- публічному — шифрування повідомлень в разі відправки користувачем інформації на сервер (ключ прикріплений веб-браузером до повідомлення);
- приватному — дешифрування повідомлень в момент отримання їх сервером з користувальницької боку (ключ розташований на сервері і ні в якому разі не передається);
- сеансовому — одночасне шифрування і дешифрування повідомлень (ключ генерується браузером на період перебування користувача на веб-ресурсі).
Щоб точніше зрозуміти, як саме відбувається робота SSL-сертифіката, розглянемо конкретний приклад. Так, припустимо, користувач хоче оплатити замовлення в інтернет-магазині за допомогою банківської карти. Коли відбувається оформлення і особисті дані відправляються на сайт, виникає ризик перехоплення інформації третіми особами.
Але якщо власники магазину подбали про наявність цифрового сертифікату безпеки, між веб-ресурсом і клієнтським браузером буде встановлено безпечне з’єднання. Це означає, що номер кредитки і CVV-код трансформуються в рандомний набір символів і в цьому виді відправляться на сервер. Щоб зробити розшифровку подібних повідомлень, буде необхідний особливий ключ, що зберігається на сервері. Тобто, в разі перехоплення зловмисники не зможуть розшифрувати дані.
Як вибрати відповідний SSL-сертифікат?
Хоча вибір цифрового підпису — не так складний, як створити сайт, без додаткових знань буде складно обійтися. Щоб підібрати необхідний віртуальний сертифікат для вашого інтернет-ресурсу, для початку слід визначитися з призначенням майданчика, необхідністю перевірки та центрами видачі.
Види SSL-сертифікатів за призначенням сайту і наявності перевірки
Залежно від призначення веб-ресурсу виділяють такі різновиди сертифікатів:
- для фізичних осіб (DV SSL, domain validation) — підтвердження фіксування інформації конкретним сайтом, а не третьою особою, недорогий сертифікат, для отримання якого достатньо підтвердити факт володіння доменним ім’ям;
- для малого і середнього бізнесу (OV SSL, organization validation) — варіант, який створює позитивний імідж веб-ресурсу завдяки надійному з’єднанню HTTPS і відкритої завіреної інформації про юрособу;
- для підприємств, що представляють великий бізнес (EV SSL, extended validation) — максимально захищений протокол, що вимагає для видачі гранично суворої перевірки компанії;
- для кількох доменів (SAN SSL, subject alternative name) — цифровий підпис для паралельної захисту одного головного і декількох допоміжних доменів;
- для субдоменів (Wildcard SSL) — протокол, який гарантує захист на основному домені та дочірніх піддоменів.
Варто розуміти, що перераховані види цифрових підписів припускають різнорівневу перевірку справжності фінансової та юридичної документації. У той же час, існують самоподпісанного сертифікати (Self-Signed), які видаються без перевірки даних про домен і компанії. Вони найчастіше є безкоштовними і відрізняються низькою надійністю, ніж можуть скористатися шахраї.
Ціна сертифікатів прямо пропорційна рівню їх надійності та ступеня захисту, тому необхідно визначитися з вибором конкретного виду SSL-протоколу. Чим глибший перевірку пройде структура, тим вищим буде рівень довіри користувачів.
Центри SSL-сертифікації
Центри сертифікації SSL є авторитетні організації міжнародного рівня, які випускають і управляють SSL-сертифікатами. Завдання таких установ — провести ряд перевірок на предмет автентичності права володіння доменом і ідентичності компанії.
У числі найбільш популярних сертифікуючих центрів варто виділити Comodo, що має максимальний рейтинг довіри, і IdenTrust, відомий використанням кореневого сертифіката для Let’s Encrypt.
Отже, щоб вибрати відповідний SSL-сертифікат, слід визначитися з такими параметрами:
- призначенням веб-ресурсу, для якого потрібен захищений протокол;
- рівнем перевірки, майбутньої для отримання віртуального документа (або розглянути варіант з відсутністю перевірки, але низькою безпекою);
- передбачуваними термінами отримання сертифікату;
- авторитетністю центру сертифікації, куди плануєте звернутися;
- ціною послуг.
Додатковою перевагою стане наявність безкоштовного тестового періоду, протягом якого можна оцінити роботу цифрового підпису.
Особливості установки SSL-сертифіката в залежності від виду хостингу
Щоб встановити SSL-сертифікат на сервер, знадобиться приватний ключ сертифіката, що генерується CSR-запитом (Certificate Signing Request). Приватний і CSR-ключі виробляють зашифрування і розшифрування даних, що вводяться користувачами на вашому сайті. При створенні запиту слід переконатися в коректності написання назви компанії і домену.
Також для установки необхідний сам сертифікат, надісланий центром сертифікації на електронну пошту за результатами перевірки. Після збору всіх необхідних файлів можна переходити до безпосереднього введення даних на хостинг.
Варто відзначити, що особливості активації цифрових підписів будуть залежати від різновиду сервера. Так, на віртуальному хостингу інсталяція можлива виключно за допомогою панелі управління сайтом. Якщо ж ви працюєте з VPS (віртуальним приватним сервером) або виділеним хостингом, буде доступна командний рядок, що вимагає більш професійних навичок в сфері адміністрування веб-ресурсів.
Розібратися зі специфікою настройки віртуальних сертифікатів на різних видах хостингів допоможуть фахівці Deltahost. Якщо ви плануєте замовити оренду сервера компанії, в числі переваг отримаєте цілодобову технічну підтримку для вирішення питань будь-якої складності.
Як Google і користувачі сприймають наявність SSL-сертифікату на сайті?
Наявність SSL-сертифіката на інтернет-майданчику — ознака надійності сайту. Цей протокол не випадково називають печаткою довіри, так як завдяки йому можна сміливо обмінюватися конфіденційною інформацією. Для пошукових систем (Google і ін.) Цифровий підпис стане причиною підвищення позицій в ранжуванні. Що стосується сприйняття користувачами, статистика показує, що пройшов сертифікацію веб-ресурс має більш високі показники конверсії, ніж сайт без SSL-протоколу.
Таким чином, сертифікат SSL говорить про наступні факти:
- домен пройшов офіційну перевірку сертифікуючим центром;
- з’єднання з інтернет-ресурсом здійснюється безпечно;
- введення паролів, даних про банківські рахунки та іншої конфіденційної інформації не представляє небезпеки, так як не потрапить в руки зловмисників.
Отримання SSL-протоколу — свідчення піклування про клієнтів, так як користувачі отримують додаткові гарантії. Форуми, інтернет-магазини, банківські установи, соціальні мережі, платіжні системи — всі ці структури практично не можуть обійтися без сертифікування, тому що на кону стоїть імідж, а як результат — перспективи прибутку.